2016. május 28., szombat

"Kitáncoltam magamból a betegséget"


Pinterest

Kiskamasz keresztlányom hívott telefonon a napokban. Tudtam, hogy beteg a héten, erőtlen és fáj a torka. Hogy vagy kis szívem, kérdezem, hát épp ezt akarom elmesélni, mondja ő. És nekikezd:

"Képzeld el, hogy tegnap este, a szobámban, csak úgy keresgetni kezdtem a zenéim között. Hallgattam mindenfélét, és egyszer csak táncolnom kellett. Nagyon sokat táncoltam, csak úgy, ahogy jött, és később Anya is beszállt. Képzeld el, hogy kitáncoltam magamból a betegséget. Éreztem, hogy a mellkasomon át kimegy belőlem. "


Lelkesen és nagy örömmel fogadtam a hírt, amit az Anyukája is megerősített:) Tudni kell, hogy nem táncterápiás családról van szó, és órarendjükben nem szerepel a mindennapos tánc. Egy spontán ötlet, egy érzés vezette el keresztlányomat az önfeledt szabad mozgáshoz. Olyan nagy élmény volt ez mindkettőjüknek, hogy nem lennék meglepve, ha a szabad mozgás is bekerülne a szelíd gyógymódok közé, amiket már eddig is szívesen használtak.

Nálunk megszokott, hogy tánccal és mozgással próbáljuk elűzni a rosszkedvet és fokozni a jót. Az is megesik, hogy a közeli erdő szélére megyünk focizni vagy kidobózni, ha megjelenik az asztmás köhögés "réme". Az én gyerekemnél ez bejön, igaz, hogy olykor két napig szinte egyfolytában az erdőben vagyunk, de a friss levegő & szabad mozgás kombináció sokat segít.

Itt és most ezt az élményt azért szerettem volna megosztani, mert sok esetben olyan közel a megoldás. A testünk mindig elérhető, ahogy a tánc adta örömöt, felszabadultságot is mindannyian megtapasztalhatjuk. Nem bonyolult koreográfiákra gondolok, ismeritek már a mottónkat: Tánc minden mozdulatsor, ami bennünk, belőlünk születik. Mozdulatainkban ott van pillanatnyi állapotunk éppúgy, mint megtestesült élettörténetünk. S ott van a felfedezés, illetve a változtatás lehetősége is.

Nagyon szeretném, ha ezt egyre többen elhinnénk.

Az esetleges félreértések elkerülése érdekében, azt nem állítom, hogy a tánc és mozgás univerzális csodaszer. A prevencióban és gyógyulásban is nagy szerepe van, de a gyógyszereket sok esetben nem helyettesítheti. Akkor sem, ha mellékhatásai rendszerint kellemesek és pozitívak:)